Odporúčaný rozsah
16 hodín
Úvod do kurzu
Grafický editor CorelDRAW patrí už niekoľko rokov medzi najlepšie profesionálne vektorové editory. S jeho pomocou je možné vytvoriť logá, vizitky, dizajnové manuály, brožúry, letáky, plagáty, návrhy webových stránok a mnoho ďalších tlačovín a grafických produktov. Editor sa vyznačuje intuitívnym ovládaním a prehľadným používateľským rozhraním, ktoré je možné si vo veľkej miere prispôsobiť. Podporuje veľké množstvo merných jednotiek a vyznačuje sa veľkou presnosťou vykresľovania vektorových tvarov. K dispozícii je široká paleta transformácií, efektov pre vektorové a rastrové objekty, textúrových a postskriptových výplní. Podporuje import a export so všetkými známymi grafickými formátmi súborov.
Osnova kurzu
Predstavenie grafického editora CorelDRAW
- Popis editora a pracovnej plochy
- Rozloženie okien a prispôsobenie pracovnej plochy pre efektívnu prácu
- Ukotviteľné panely a ich zobrazenie a skrývanie
- Najdôležitejšie panely
- Užitočné klávesové skratky
- Obecné nastavenia
- Nastavenie vodiacich liniek, mriežky a pravítok
- Používanie vodiacich liniek, mriežky a pravítok
- Nastavenie posunu, násobného posunu a mikroposunu
- Možnosti prichytávania
- Zobrazovacie modely
Stránky, správa stránok
- Vytváranie nových stránok a
- Stránka predlohy
- Nastavenie strany
- Okraje a presah
- Pridanie orámovania stránky
- Predvolené pozadie stránky
- Vodiace linky a prichytávanie
- Použitie stránky predlohy ako rodičovského motívu
Práca s vrstvami
- Vytváranie, správa a mazanie vrstiev
- Uzamknutie a odomknutie vrstiev
- Vrstvy v stránke predlohy
- Vektorový objekt vo vrstve vodiacich liniek
- Plnofarebné zobrazenie a jeho potlačenie
- Tlač a viditeľnosť vrstiev
Kreslenie základných vektorových tvarov
- Vlastnosti vektorových útvarov
- Obrys a výplň
- Možnosti obrysu a výplne
- Použitie farieb
- Farebné modely – aditívne a substraktívne
- Princíp vektorovej grafiky
- Jednotky – absolútne a relatívne jednotky
- Voľba vhodných jednotiek podľa účelu grafiky
- Beziérove krivky a ich princíp
- Uzly, typy uzlov a úchyty
- Zmena typu uzla krivky
- Kreslenie obdĺžnikov a kruhov
- Konverzia objektov na krivky
- Obrátenie krivky a aký je jej význam
Práca s textom
- Reťazcový text a jeho použitie
- Odstavcový text a jeho použitie
- Text na krivke, odsadenie voči krivke
- Základné formátovanie textu
- Písma – patkové, bezpatkové, proporcionálne a neproporciálne
- Voľba vhodného písma
- Aké merné jednotky pre písmo
- Zarovnanie textu
Práca s objektmi a skupinami objektov
- Uzamknutie objektov
- Zoskupenie objektov
- Presun objektov v rámci vrstiev
- Zmena poradia objektov vo vrstve
- Drôtený model zobrazenia
- Zarovnanie objektov
- Použitie transformácií – translácia, škálovanie, rotácia
- Duplikácia objektov a transformácie s duplikátom
Import a export a práca s rastrom, tlač
- Import grafiky z iných súborov
- Import rastra
- Maskovanie rastra
- Tvorba rámov s využitím rastrov
- Trasovanie obrysov
- Farebné a jasové transformácie rastrov
- Export grafiky
- Nastavenie tlače a tlač