Odporúčaný rozsah
16 hodín
Úvod do kurzu
Grafický editor CorelDRAW patrí už niekoľko rokov medzi najlepšie profesionálne vektorové editory. S jeho pomocou je možné vytvoriť logá, vizitky, dizajnové manuály, brožúry, letáky, plagáty, návrhy webových stránok a mnoho ďalších tlačovín a grafických produktov. Editor sa vyznačuje intuitívnym ovládaním a prehľadným používateľským rozhraním, ktoré je možné si vo veľkej miere prispôsobiť. Podporuje veľké množstvo merných jednotiek a vyznačuje sa veľkou presnosťou vykresľovania vektorových tvarov. K dispozícii je široká paleta transformácií, efektov pre vektorové a rastrové objekty, textúrových a postskriptových výplní. Podporuje import a export so všetkými známymi grafickými formátmi súborov.
Osnova kurzu
Predstavenie grafického editora CorelDRAW
- Popis editora a pracovnej plochy
 - Rozloženie okien a prispôsobenie pracovnej plochy pre efektívnu prácu
 - Ukotviteľné panely a ich zobrazenie a skrývanie
 - Najdôležitejšie panely
 - Užitočné klávesové skratky
 - Obecné nastavenia
 - Nastavenie vodiacich liniek, mriežky a pravítok
 - Používanie vodiacich liniek, mriežky a pravítok
 - Nastavenie posunu, násobného posunu a mikroposunu
 - Možnosti prichytávania
 - Zobrazovacie modely
 
Stránky, správa stránok
- Vytváranie nových stránok a
 - Stránka predlohy
 - Nastavenie strany
 - Okraje a presah
 - Pridanie orámovania stránky
 - Predvolené pozadie stránky
 - Vodiace linky a prichytávanie
 - Použitie stránky predlohy ako rodičovského motívu
 
Práca s vrstvami
- Vytváranie, správa a mazanie vrstiev
 - Uzamknutie a odomknutie vrstiev
 - Vrstvy v stránke predlohy
 - Vektorový objekt vo vrstve vodiacich liniek
 - Plnofarebné zobrazenie a jeho potlačenie
 - Tlač a viditeľnosť vrstiev
 
Kreslenie základných vektorových tvarov
- Vlastnosti vektorových útvarov
 - Obrys a výplň
 - Možnosti obrysu a výplne
 - Použitie farieb
 - Farebné modely – aditívne a substraktívne
 - Princíp vektorovej grafiky
 - Jednotky – absolútne a relatívne jednotky
 - Voľba vhodných jednotiek podľa účelu grafiky
 - Beziérove krivky a ich princíp
 - Uzly, typy uzlov a úchyty
 - Zmena typu uzla krivky
 - Kreslenie obdĺžnikov a kruhov
 - Konverzia objektov na krivky
 - Obrátenie krivky a aký je jej význam
 
Práca s textom
- Reťazcový text a jeho použitie
 - Odstavcový text a jeho použitie
 - Text na krivke, odsadenie voči krivke
 - Základné formátovanie textu
 - Písma – patkové, bezpatkové, proporcionálne a neproporciálne
 - Voľba vhodného písma
 - Aké merné jednotky pre písmo
 - Zarovnanie textu
 
Práca s objektmi a skupinami objektov
- Uzamknutie objektov
 - Zoskupenie objektov
 - Presun objektov v rámci vrstiev
 - Zmena poradia objektov vo vrstve
 - Drôtený model zobrazenia
 - Zarovnanie objektov
 - Použitie transformácií – translácia, škálovanie, rotácia
 - Duplikácia objektov a transformácie s duplikátom
 
Import a export a práca s rastrom, tlač
- Import grafiky z iných súborov
 - Import rastra
 - Maskovanie rastra
 - Tvorba rámov s využitím rastrov
 - Trasovanie obrysov
 - Farebné a jasové transformácie rastrov
 - Export grafiky
 - Nastavenie tlače a tlač
 

