Jazykové kurzy čínskeho jazyka Žilina a Martin
Prečo čínština? Uvádzame výhody znalosti čínskeho jazyka:
- Čínsky jazyk je najrozšírenejším jazykom sveta, ktorým komunikuje najväčší počet ľudí ako rodnou rečou.
- Podľa časopisu FORBES je čínština je z ekonomického hľadiska najdôležitejším jazykom sveta.
- Čínsky jazyk má z dôvodu nízkeho počtu prekladateľov a tlmočníkov jedny z najvyšších cien za tlmočenie a prekladanie.
- Čína je podľa Intrastat na prvom mieste ako importér do krajín Európskej Únie.
Kurzy čínštiny v Žiline a Martine
Kurzy čínskeho jazyka vyučujeme v uzavretých skupinkách alebo individuálne. Kurzy ponúkame rovnako pre verejnosť ako i firmy. Kurzy čínštiny sú zamerané na praktické stránky života, bežnú a obchodnú komunikáciu.
Kurzy pre zahraničných študentov v Žiline a Martine
Jazykové kurzy ponúkame v nasledovných kombináciách:
- vyučovanie čínskeho jazyka pomocou slovenského jazyka
- vyučovanie čínskeho jazyka pomocou anglického jazyka
- vyučovanie slovenského jazyka pomocou čínskeho jazyka
- vyučovanie anglického jazyka pomocou čínskeho jazyka
Kurzy čínskeho jazyka - špecifiká
Jazyková intonácia a pre európana 4 neznáme tóny
Čínsky jazyk (Mandarínska čínština) je spisovná verzia, ktorou sa hovorí v Číne, Hong Kongu, Taiwane, Singapure a má 4 rôzne tóny. Kantonska čínština je druhý najpoužívanejší jazyk Číny a má až 6 tónov. Naproti tomu sa v európskych jazykoch nepoužívajú tóny na rozlíšenie významu slova tak ako v čínštine. V slovenčine sú jedinou zmenou v intonácií vety s otáznikom alebo s výkričníkom.
Nízke počty učiteľov vyučujúcich čínsky jazyk
Až do roku 1989 sa čínsky jazyk na území Slovenska nevyučoval. Od tohto roku opustilo brány univerzity iba 5 ročníkov čínštinárov. Jazykové kurzy čínštiny sa vyučujú iba v Bratislave a niektorých väčších mestách. Od roku 2013 IJaV ponúka jazykové kurzy čínskeho jazyka v Žiline a Martine.
Perspektívy čínskeho jazyka
Trendy vo vyučovaní čínskeho jazyka
V roku 2010 študovalo na amerických univerzitách čínsky jazyk trojnásobný počet študentov oproti roku 1986 s celkovým počtom 51 582 (pre porovnanie počet študentov študujúcich v USA španielsky jazyk je 800 000), dôvodom nie je nezáujem, ale nedostatok profesorov a absolútne preplnenie tried.