Kurzy SEO sú kurzy optimalizácie pre vyhľadávače. SEO kurz je určený pre SEO začiatočníkov, pre správcov a majiteľov web stránok, marketingových pracovníkov, obchodných zástupcov pre SEO a začínajúcich SEO konzultantov, ktorí by si radi osvojili znalosti o optimalizácii pre vyhľadávače. Kurz nevyžaduje iné vedomosti.
Kurz SEO - úrovne
- Kurz SEO pre začiatočníkov
- Kurz SEO pre pokročilých
Typy kurzov - podľa formy štúdia
- S - skupinové kurzy SEO
- I - individuálne kurzy SEO
Dĺžka školenia
- 1 deň
Platenie
- Kurz sa platí minimálne 7 dní pred začatím kurzu. Rezervácia miesta v kurze je platná až po zaplatení poplatku za kurz.
Cena kurzu
- 120 € / osobu / deň
Osnovy
Definícia SEO
- Vyhľadávače – nie katalóg, výsledky hľadania (sitelinks, platené vs. organické výsledky), podiely klikov na pozície, podiely vyhľadávačov
- Web stránky – základné názvoslovie, ciele web stránok (návštevnosť, konverzie, zisk)
- Definícia SEO – čo je SEO, čo SEO nie je, optimalizácia pre vyhľadávače vs. optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, on-page a off-page optimalizácia, univerzálne white-hat vs. dočasné black-hat SEO
- SEO v marketingu firmy - význam SEO, web vs. kamenné obchody, SEO v internetovom marketingu, SEO vs. PPC
Optimalizácia webstránok
- Kľúčové slová – čo je kľúčové slovo, relevantnosť, návštevnosť, konkurenčnosť, princíp long tail, kde hľadať kľúčové slová, nástroje, kam vložiť kľúčové slová
- On-page optimalizácia – čo je to, on-page faktory, ideálna stránka
- URL - časti URL, výber názvu domény, čo sú subdomény, podstránky, pomlčka a oddeľovače slov, čo sú dynamické a statické stránky, čo je SEF URL
- Title – kde, prečo, tvorba title-ov (správne používanie kľúčových slov), optimálna dĺžka, miera preklikov
- Meta značky – meta keywords, na čo slúži meta description, ako tvoriť, zdroje popisov vo výsledkoch
- Nadpisy – čo sú header tagy H1 až H6, ako štrukturovať text
- Obrázky a videá – vyhľadávanie obrázkov, ako popisovať obrázky, ako zabezpečiť indexovanie, vyhľadávanie vo videách
- Obsah – SEO copywriting, hustota kľúčových slov, čo je UGC (user-generated content)
- Štruktúra – štruktúra z kľúčových slov, ako navrhnúť štruktúru webu, druhy navigácie, ako ukázať stránky vyhľadávačom, html mapa stránok
Vonkajšie faktory
- Offpage optimalizácia – spätné odkazy, ktoré odkazy vyhľadávač vidí, odkazová/citačná analýza
- Indexovanie – čo je to, add url formuláre, čo sa indexuje, indexovateľné súbory
- Odkazová analýza – čo je PageRank, ako sa počíta, aké ranky existujú, popularita a kvalita
- Relevantnosť stránky – čo je a čo nie je relevantné, odkazovanie smerom von
- Tvar odkazu – vzťah medzi odkazovanou stránkou a anchor textom, presná fráza vs. širší kontext, alt atribút pri obrázkoch, title
- Umiestnenie odkazu – ako vnímajú vyhľadávače stránku a kam umiestniť odkazy?
- Ideálny backlink
Získavanie spätných odkazov
- Získavanie spätných odkazov – registrácia do katalógov, výmena odkazov, kupovanie odkazov, linkbaiting - prirodzené odkazy na kvalitný obsah, social bookmarking, sociálne siete
- Registrácia do katalógov – čo je to, slovenské katalógy, proces registrácie
- Výmena odkazov – čo to je, ako nájsť partnerov, ako ich kontaktovať, čo sú odkazové farmy
- Kupovanie odkazov – priamy nákup, miesta na nákup, PR články
- Linkbaiting – čo je linkbaiting, kde hľadať nápady, príklady
- Social bookmarking – čo je social bookmarking,
- Prirodzený linkbuilding – prečo weby odkazujú, oslovovanie potencionálnych odkazovateľov - emailom a sociálnymi sieťami, diskusie, blogy, fóra, RSS
- Sociálne siete – čo je Facebook, čo je to Twitter, význam pre SEO
Analýza, kontrola a nástroje
- Google Analytics – čo to je, ako používať, metriky, nastavenie konverzií, efektívne kľúčové slová, určenie ušlých príležitostí
- Google Webmaster Tools – spätné odkazy (odkazy na neexistujúce webstránky), problémy s indexovaním, reconsideration request, presun webu a ďalšie funkcie
- SEO nástroje – Google Adwords Keyword Tool, Wordtracker, mozBar, Yahoo toolbar, Web Developer Toolbar, Linkscape, Google toolbar, Majestic SEO a ďalšie
- Ako správne vyhľadávať v Googli – pokročilé nastavenia, operátory (site, cache, link vs. linkdomain, related, inurl a ďalšie), parametre vo výslednom URL, vyhľadávanie podľa času uverejnenia, vyhľadávanie v blogoch, v novinkách, na fórach, atď.
Google usmernenia a iné zdroje
- Google Webmaster Guidelines a zakázané praktiky – čo je spam a čo je penalizácia, techniky skrývania obsahu, doorway stránky, keyword spamming, cloaking, klamlivé presmerovanie, kradnutý obsah, komentárový spam a ďalšie, grey-hat SEO
- Dôležité zdroje – slovenské, české a anglické zdroje o SEO, použiteľnosti, prístupnosti, bezpečnosti webových aplikácií a všeobecne o internetovom marketingu